Alla inlägg den 12 september 2016

Av Eli Tungen Jonsson - 12 september 2016 22:41

 

For noen dager siden stod det i avisa at det er perfekte forhold for nattsvermere i år. Ja, det har jeg merka. Når det blir mörkt ute, samler de seg på vinduene. De tiltrekkes av lyset. Jeg vet ikke hva de gjör der på vinduene, men jeg liker det ikke. Synes de rett og slett er ekle. Jeg kan nesten ikke ha verandadöra eller noe vindu åpent etter mörkets frembrudd. 

 

Jeg åpna vinduet på badet i dag, for jeg har vaska og törka klär der, og da er det bra med frisk luft. Det har en ekspert på sånne maskiner fortalt meg. Og lydig og duktig som jeg er, så fikk vinduet stå åpent. -Helt til jeg observerte tre nye nattsvermere som flaksa rundt lyset i taket. Huff... Vinduet er stengt nå, men jeg gruer til å gå inn der når jeg vet at de er der.

 

Håper det blir riktig höstkaldt snart, sånn at de dör.

 

Fluer er også veldig irriterende nå på hösten. De surrer rundt her setter seg veldig gjerne på hodet. Det er kanskje arti å gå på det korte håret mitt? Eller på armene mine eller på skjermen på Macen. Som jeg sa: vinteren får gjerne komme snart.

 

Det har värt en fantastisk fin höstdag her idag. Sol og herlig temperatur. Men jeg har värt husmor og har ikke hatt tid til å väre ute og nyte naturen. Jeg har ei lang liste på ting som skal gjöres framover. Det er deilig å kjenne at jeg endelig har energi til sånt.

 

Og i morra blir det bilbesiktning. Janne sin. Wish me luck!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards